Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

torsdag 6 april 2017

Tyst....

Jag har inte skrivit mycket på sistone och det har sin förklaring...
Dels har det varit mycket på jobb med chefsbyten mm och allt som skall hinnas med i Pingvin (massor av roliga och häftiga saker) men den största anledningen till att jag inte skrivit så mycket i denna blogg är att det känns som att svensk rugby just nu är som ett minfält. Det diskuteras massor på olika sidor där det läggs fram olika saker och påståenden och alla de saker som kommer fram och diskuteras är inte positiva och många gånger blir tonen ganska vass och kantig för det blir oemotsagt och alla undrar vad som händer nu. Just nu går inte svensk rugby framåt och det är alldeles för många problem och för lite lösningar. Alla diskuterar problemen för att söka svar och just nu leder det till olika slutsatser och olika läger som tyvärr gör allting värre.
Jag vet inte riktigt vad jag skall tro och tycka i allt som diskuteras men någonting måste hända innan svensk rugby går för långt ner i skyttegravarna.
Själv tappar man sugen och undrar vart allt barkar...
Svensk rugby borde vara i full fart framåt med massor av lag och klubbar och en positiv vind i ryggen men just nu känns det enbart som där är ett gäng eldsjälar som sitter i varsin båt och försöker blåsa i sitt eget segel och ta sig framåt i det rugbystiljte som råder just nu.
För första gången på länge har jag ingen tydlig bild i mitt huvud hur man kan gå framåt. Brukar alltid ha massor av idéer och tankar men som sagt det känns som ett minfält där det smäller till så fort man andas.
Därav min låga frekvens på bloggen.

Så istället för att ha lösningar på svensk rugby så blir fokus på den egna båten...
Ser fram emot en rolig säsong för Pingvin i år då Damerna har eget 15 lag och herrarna verkar vara på hugget. Och vi har i dagarna inlett ett trevligt samarbete med ett lokalt bryggeri :)
Massor av tankar kring Pingvins ungdomsverksamhet och nu verkar det som att Skåne kanske har vaknat upp som distrikt. Så tittar jag lokalt så finns det positiva saker men Svensk rugby och förbundet påverkar alla och snart måste vi få positiva vindar i seglen igen så fler vill med i båten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar