Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

torsdag 21 mars 2019

Ordförande

Som de flesta sett blev jag vald till Ordförande för SRF i Lördags. Jag vill passa på att tacka för förtroendet.

Vill dock här skriva att det som jag skriver på denna blogg fortsätter vara min personliga åsikt dvs detta är absolut ingen officiell kanal för förbundet och får under inga omständigheter ses som något offentligt utallande utan enbart mina egna personliga tankar.

Just nu är det ganska intesivt arbete med att få avlämningar och avstämningar kring olika saker och ärenden och naturligtvis allt praktiskt som att få rätt på mailadresser och inloggningar mm. Jag vill ha fakta och få en kunskap kring vad som gäller och vad som är bestämt.

Jag tror att det snart är på plats med det praktiska och då kommer jag att höra av mig till alla klubbar på något sätt.
Jag tror att kommunikation blir avgörande för Svensk rugby. än så länge är vi inte fler än att vi borde ganska enkelt kunna kommunicera och samordna oss. Det handlar nog mest att få med alla på samma spår eller använda samma kanaler.

I veckan intervjuade Trelleborgs Allehanda mig och det är alltid trevligt när rugbyn uppmärksammas. Jag tyckte själv det blev en bra artikel för min egen del tar jag det som ett avstamp mot ett öppnare och mer samspelt Svenskt rugbyförbund för det är det jag kommer att jobba för!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar