Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

onsdag 31 mars 2021

Rugbyn uppskuten tills vidare

 Ja tyvärr så är rugbyns matcher precis som övriga idrotter i Sverige uppskjutna. Vi får väl se om och när det blir spel i år och med eller utan publik. Min gissning blir tidigast i Augusti eller September och troligen utan publik.....

Men det kanske ger utrymme för mer planering och genomförande/satsningar på att utveckla bredd och ungdomsrugby?

Det tycker iallafall jag borde vara en naturlig väg att gå så när man sätter igång idrottandet igen så blir det full fart på ungdomsrugbyn i alla rugbyklubbar i vårt land. Känns skönt att vi har RUK anställda i förbundet som kan koordinera och pusha olika delar av landet och klubbarna att ta tag i utvecklingen för vi måste bli fler rugbyfantaster i vårt land.

Idag har vi 16 grader och full sol... det suger i tarmen efter liverugby på Pilevallen med en öl i handen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar