Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

lördag 2 oktober 2021

Exiles vann välförtjänt

Exiles vann Semifinalen idag välförtjänt. De hade ett starkt lag och det skulle förvåna mig om de inte vinner guld i år.

För Pingvins del såg det bra ut till en början men en tidig skada på uthalven och liten tveksamma beslut i viktiga situationer därefter vägde över. Trots att bollen var över linjen någon gång och det var väldigt nära andra gånger så blev det aldrig poäng och det är det som räknas i slutändan.
Till min glädje kan jag konstatera att Pingvin kanske har seriens yngsta lag vilket bådar gott inför framtiden. Dessutom var nog 7st från det ungdomslag jag försökte hjälpa upp i unga dagar på planen samtidigt idag vilket värmer ens annars lite besvikna hjärta.
Även om luften gick ur en lite idag så är jag väldigt hoppfull inför framtiden och nästa säsong för herrarna.
Skånelaget vann idag på damsidan vilket naturligtvis glädjer mig. Starkt jobbat!
Nu möter de Göteborg i sin final!

Till sist hatten av för Exiles och lycka till på lördag i herrfinalen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar