Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

lördag 22 oktober 2016

Jaha....

Vet inte vad jag skall säga men blir ganska paff då jag läser denna artikeln... De flesta andra föreningar i Trelleborg tycker att TFF redan får väldigt mycket fördelar och att fotbollen hela tiden går först.

Tänk vad andra föreningar kunde göra med 4 miljoner....

Läs artikeln här:
https://www.skanesport.se/2016/10/21/tff-till-attack-mot-trelleborgs-kommun/

Ungdomsidrotten får man bidrag för via lok stöd både kommunalt och statligt varför skall TFF få ytterliggare ungdomsstöd som andra föreningar inte får?
Är det för att utveckla mer elitsatsning i ungdomsleden? Varför skall kommunen bidra med mer pengar till en förening som sorterar ut ungdomar i unga år?

De sociala projekten och integrationsprojekten finns det redan pengar att söka för genom Trelleborg Tillsammans där det skall fördelas 1,3 miljoner från kommunen. Varför skall TFF gå utanför dessa ramar och ha egna bidrag som ingen annan får möjlighet till?

Att de sedan betalar en hyra är väl inget konstigt? vem sköter deras anläggning på heltid?
Hur mycket investerar kommunen i Vångavallen varje år?

Andra föreningar går på knäna och försöker hitta långsiktiga strategier för att överleva medans TFF skall ha 4 miljoner till????

De gör säkert nytta i TFF med 4 miljoner men tänk vilken nytta det gjort i tex
10 föreningar med stor ungdomsverksamhet som får vars 400000:- vad hade det gjort i kommunen gällande sociala projekt och något för ungdomarna?

eller 100 föreningar får vars 40000:- snacka om att föreningslivet i Trelleborg kunde fått sig en skjuts framåt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar