Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

måndag 19 februari 2018

Intressant Statistik

Intressant statistik över svensk rugby 2017.

http://www.rugbyeurope.org/2018/02/19/svensk-rugby-2017/

Skulle vilja tillägga att situationen kring USM och U18 tex har varit likadan i flera år.
Men jag håller med i att vi inte växer. Jag har skrivit om det flera gånger att vi snarare går bakåt.

Se tex bilden jag hittade över tjejer som spelar ishockey.... i åldern 5-10 år där kan man tala om tillväxt! Och de är fler än antalet utövare inom rugbyn i Sverige. Flickor i åldern 5-10 som spelar ishockey är fler än samtliga rugbyspelare. Detta måste ändras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar