Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

torsdag 11 oktober 2018

Trevliga besked!

Igår den 9 oktober fick vi trevliga besked från kommunen!
https://www.trelleborg.se/sv/uppleva-gora/idrott-motion-och-friluftsliv/idrottsanlaggningar-och-hallar/rugbyplan/

Nu påbörjar vi detaljarbetet med vårt nya rugbyområde och med en budget på 20 miljoner!
Äntligen!!!!

Fantastiskt roligt att detta projekt nu sätter igång och vi kan utöka vår verksamhet efterhand!

Personligen ser jag så otroligt många möjligheter med denna nya anläggning som dessutom ligger precis brevid en konstgräsplan! Förutom naturligtvis en ny fräsch rugbyanläggning så kan det finnas utmärkta möjligheter för träningsläger, landskamper mm och Naturligtvis större ungdomsturneringar och kanske tom USM i framtiden. Möjligheter till mer lag och spelare(tex mixed ability)

Jag har inte skrivit jättemycket på bloggen då det har varit väldigt mycket rugbyarbete :)

Vi har just nu väldigt intressanta projekt på gång(förutom ny anläggning och klubbstuga) vi står i startgroparna för att anställa en Director of youth rugby vilket är en suverän satsning på Pingvin som klubb. det kommer att ge framtida framgångar men också en väldigt bra verksamhet för alla ungdomar och barn som vill hålla på med rugby. Det kommer också att innebära ett stort lyft för våra tränare och andra aktiva i klubben.

Just nu vågar jag säga att framtiden för rugby i Trelleborg ser ljus ut! Stolt och tacksam över att bo i Trelleborg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar