Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

lördag 12 juni 2021

säsongen igång

Idag startade säsongen för Damer och Herrar. Damerna var och spelade 7's kval i Malmö och slutade på en fin 2:a plats. Herrarna var i Helsingborg och spelade DM som dom vann. Nu vaknar suget efter mer rugby och framförallt fler hemmamatcher. Som det ser ut just nu lär förata hemmamatchen på Gylle bli den 21/8 men vi väntar fortfarande på ett bekräftat spelschema.
Jag har en hel del funderingar kring säsongen men det blir väl som det blir. Corona stökar ju till det en del för de flesta. Hoppas bara att det blir en bra rugbyhöst eftet sommaren. Dagens resultat ser ju ut som om vi är något på spåret.
Också väldigt roligt att höra att det var ett bra arrangemang av Helsingborg idag på DM.
Skönt med lite rugbynerver igen. Just nu spelar Wasps också mot ärkerivalen Tigers.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar