Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

onsdag 23 juni 2021

Till Hösten drar 15 manna säsongen igång

 Igårkväll kom ett fastlagt spelschema för Syd/väst gruppen för herrarna(tyvärr spelar inte Pingvin med eget 15 manna på damsidan i år) och matcherna börjar den 7/8.

Så fort schemat läggs ut på Profixio så kommer vi att påbörja vår planering för våra hemmaevenemang på Gylle stadion, det kan faktiskt bli riktigt bra "därute" . Det är en fin anläggning.



Skall bli skoj med hemmamatcher igen :) nu hoppas vi att vi har dämpat Corona så mycket så vi tom ser ut att kunna ha en del publik!

I år är serien lite omlagd så Pingvin kommer i ett gruppspel möta Malmö, Lugi, Vänersborg, Spartacus (inte Göteborg pga ranking men de ingår i gruppen). Vi möter Malmö 2 ggr och Lugi 2ggr och sedan möter vi Spartacus och Vänersborg en gång.

Sen blir det semifinal och final i enkelmöte för de som går vidare.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar