Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

lördag 25 september 2021

Rugbydag i Lund

Idag bär det iväg till Lund för sista matchen i Allsvenskan Syd för herrarna.
Vi börjar innan matchen då vi samlas på John Scotts för lite förfriskningar vid lunchtid för att promenera ner till planen.
Jag tror Pingvin kommer att vinna matchen men hoppas på en bra och tuff match som förra matchen var.

Södra serien är ganska klart att det blir Pingvin som vinner med Göteborg som tvåa. I norr är det det stora avgörandets dag då tre lag har chansen att knipa de två semifinalplatserna. Mitt tips är at Exiles vinner mot Trojan och då slutar Exiles etta och Enköping tvåa.
Det skulle isåfall innebära en semifinal i Gylle mellan Pingvin och Enköping den 2/10.
Men idag skall jag njuta av någon Guinness och se ett talangfullt och ungt Pingvinlag i Lund med massor av trelleborgspågar och skånepågar i laget

1 kommentar: