Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

söndag 5 juni 2022

Omgång 3

Snabb reflektion efter gårdagens matcher dock utan att ha sett allt från dem.
Pingvin vann med bonuspoäng som jag trodde. Pingvin vädrade flera spelare i den breda truppen men trots att Enköping saknade flera spelare så blev det en jämn kamp till en början. När Pingvin växlade upp med byten i andra halvlek rann det iväg. Jag gillar att Pingvin spelar offensivt och vill göra försök men det innebär också ibland lite missar som motståndarna lät kan förvalta och få poäng ifrån men så länge de gör så pass många försök så är det väl ok. Det som dock är en brist i laget tycker jag är disciplinen aldelles för många straffar mot sig detta måste fixas.

Trojan bjöd Exiles på tufft motstånd och ledde ett tag i matchen och jag trodde nästan jag skulle få rätt i mitt tips att Trojan kunde hota och kanske ta vinsten men Exiles kom tillbaka och avgjorde till sin fördel.

Exiles fick dock inte med sig bonuspoängen så de leder enbart med 1 poäng över Pingvin i tabellen trots en vinst mer.
Trojan tog sitt första poäng i tabellen.

Nu väntar ett lite längre uppehåll till den 9/7. Men det tror jag passar bra då flera av lagen nog behöver jobba lite både på rehab men också finslipa taktik mm i denna väldigt jämna och spännande Superallsvenska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar