Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

tisdag 28 juni 2022

7´s SM

 I helgen är det dags för ett nytt SM i 7´s som vanligt en del av SM-Veckan, detta år i Linköping.

För Pingvins räkning deltar Damerna och de senaste åren har de ett imponerande facit

2019    Guld

2020    Deltog inte pga Corona

2021    Guld


Skall bli spännande att se vad  de mäktar med detta året, men förväntningarna är nog ganska höga i laget.

De är ett fantastiskt gäng med enorma viljemänniskor som kan flytta på berg när de vill.

Lördagens matcher bör de vinna om jag tolkar kvalen som varit sedan tidigare i år.



Malmö verkar genomgå en generationsväxling likaså Exiles och Hammarby är fortfarande ganska nystartade.
Trojan/Kalmar verkar vara diskvalificerade och inte med i årets tävling.

Sen på Söndagen så blir det betydligt tuffare då jag gissar att Enköping och Göteborg går vidare (Man skall dock aldrig räkna bort Vänersborg) och de är bra lag. Pingvin och Göteborg möttes i kvalen och vann varsin match då. Men det finns stora chanser att Pingvin faktiskt tar hem allting igen. Blir en spännande helg som vanligt :)
Vet att Pingvins damer har tränat mycket i vinter för att vara fysiskt starka och den senaste månadens träningar med mycket rugby ser lovande ut!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar