Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

söndag 16 oktober 2022

stolt

Väldigt stolt över vad Pingvin presterat i år.
SM guld för herrarna och en stor del i Skånelagets SM guld. Att dessutom göra detta på en tillfällig arena med tillfälliga lösningar gör det ännu större. Mycket diskussioner och energi som gått åt ekonomi och annat och tyvärr inte åt rugbyn.
Klubben är splittrad just nu men det gör mig så stolt över att få vara del av en klubb som fixar det och på detta sättet. Otroligt stolt och glad för framgångarna som presteras av alla i klubben. Att vi löser de arrangemangen trots att vi spelar mitt ute på ett fält är helt otroligt. Att vi klarar alla dessa resor för alla under året är magiskt. Shit vilket folk det är i föreningen som löser allt detta. Det är just det jag är stolt över, alla de människor i Pingvin som hela tiden hjälper till och stöttar och löser saker och alla ni spelare som lägger så mycket tid för att bli bäst. Jag unnar alla pingvinare att känna sig stolta och glada det är många som jobbat lång tid för detta och många som kommit in och bara hugger tag i saker. Evigt tacksam till er alla!
Väldigt roligt också med den uppmärksamheten vi fått i Trelleborgs Allehanda.
Snart jubileumsfest den 29/10! Vilken fest det lär bli! Sen den 12/11 så är det planeringsdag för de kommande åren och fokus 2023. Pingvin 2.0..... spännande!

Och i veckan fick vi veta att tilldelningsbeslut skickats ut till en entreprenör för vår nya arena!!!!
COYP!!!!!!

Vilket år!

1 kommentar: