Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

lördag 12 november 2022

uttagningar

Måste snabbt kommentera mabons blogg med lite rättelser. Även om Pinvin haft 6 georgier detta året så tror jag 3 eller 4 av dem är spelbara för svenska landslaget i år dessutom majoriteten förstaledare.  Sen dessutom så vet jag att vi använt minst 35 olika spelare i laget under året och vunnit SM guld och att alla de andra spelarna inte skulle varit aktuella för landslaget är nonsens. Räknar jag bort 2-3 georgier och en dansk samt en chilenare med dubbelt medborgaskap(dvs svenskt) så skulle vi landar på runda slängar ca 30 spelare redo för svenska landslaget.... 
Räkna inte bort spelare bara för man inte har koll.
Jag i min värld tycker utagningarna är konstiga.
Vem är amerikanen????
Irländaren har nog varit valbar för Sverige de senaste 3 åren.
Och nej Pingvins förstaled är inte enbart georgier men det vill man inte se eller veta av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar