Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

torsdag 19 april 2018

Säsongen

Nu känns det verkligen som säsongen drar igång men det känns som ett segt gammalt Ånglok som man måste skyffla kol i länge för att få igång men när man väl får igång det så stannar det inte utan bara kör på. Som vanligt är det väldigt mycket att starta upp nu och med den konstiga våren som varit så känns det som om hela rugbysverige ligger en månad back.  Och det gäller allt från att få fram frivilliga hjälpare till träningsmatcher till domare , få igång alla spelare osv osv.

Känns som att loket kommer att starta senare än vanligt och det kommer att vara lite skakigt i början men det löser sig säkert.

Har många förhoppningar på säsongen och på rugbyn. I Pingvin har vi mycket på gång och startat mycket som jag hoppas på, tex lite nya ideer kring seniorsidan, Anställningen av manager U16 U18 som förhoppningsvis ger resultat under hösten. Flera projekt i startgroparna för skolrugby och rekrytering(bla Sommar på Dala som jag återkommer till). Naturligtvis fortsätter arbetet kring Pilevallen och klubbstugan. Våra hemmaevenemang kommer att få ett lyft och vi satsar på att förbättra dem ständigt. Pingvin International Youth Tournament har fått ett lyft och vi har redan många anmälda lag till årets turnering!

Sen får man inte glömma att vi fått ny styrelse i Förbundet och det skall bli spännande att se vad de kan åstadkomma, har inte för stora förhoppningar på denna säsong för den är redan igång. Hoppas det blir mycket grundläggande arbete av dem kring hur vi skall få till en tillväxt av både spelare men också av andra intresserade (publik, tv kanaler osv.) Kanske också tex sponsoravtal för landslag mm.

Min förhoppning är att vi också kan börja få till lite verksamhet i Skånes rugbyförbund och samordna de skånska klubbarna. Det finns många bra ideer och intentioner men dessa måste samlas in och organiseras. kontakter mellan klubbarna måste utökas och gemensamma mål sättas. Vad har de skånska klubbarna för mål?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar