Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

söndag 3 juli 2022

upplägg 7's ???

Som de flesta vet är jag ingen större 7's fantast men det är ett spel som kräver väldigt mycket av de som deltar. Nu har jag varit iväg i helgen och inte följt sm slutspelet i detalj men när jag läser att det tillkommit ett lag(säkert helt i sin ordning) i damturneringen så placeras det i den "sena" gruppen. Det har redan varit en diskussion kring att den gruppen spelar så sent medans den första gruppen är klar vid lördag lunch. Att det nu dessutom läggs till ett lag i den senare gruppen medför att förutom att få mindre återhämtningstid så skall de dessutom spela en match mer.....
Mycket märkligt!
Hur tänkte ni där????
Så första gruppen spelade 3 matcher och var klara vid lunchtid på lördagen. Andra gruppen spelade fyra matcher och var klara vid 20:30 tiden. Matcherna börjar vid 9 tiden på Söndagen. Kan inte bara vara jag som undrar hur detta blev så här... känns mycket märkligt både ur ett fair play perspektiv men även player welfare....
Jag har aldrig tidigare sett en liknande planering i 7's.
Mycket mycket märkligt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar