Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

torsdag 7 december 2017

Dags att bestämma sig

Redan Tidigt i vintras/våras efter årsmötet på Pingvin meddelade jag att jag tyckte att de borde leta efter en ny ordförande när det är val i januari 2018. Jag ansåg att det vore på sin plats med någon med ny kraft och ny energi. Sen vet jag också att det är inte så lät att få fram kandidater till sådana poster.

Naturligtvis har jag blivit ombedd att stanna. Jag har även funderat på att ge mig in i förbundsstyrelsen men det har jag nu avböjt så då återstår bara den stora frågan  om jag skall ställa upp för omval i Pingvin?

Det är ju som några har påpekat att jag har satt igång grejer som inte är avslutade utan bara påbörjat och då borde jag ju vara med och genomföra dem. Det är också så att vi fått bra ordning i finanserna och det är kanske nu det är läge att använda dem och då kanske det hade varit roligt att vara med att skörda sin egen sådd....

Sen är det naturligtvis så att Pingvin finns i hjärtat och jag är ju en typ som har svårt att låta bli att engagera mig när jag bryr mig.

Men som vanligt finns det också en annan sida av myntet och det är helt enkelt att det tar väldigt mycket tid att vara ordförande och det kräver en energi , öppenhet och nyfikenhet för att föra Pingvin framåt. framförallt då jag upplever det som att rugbysverige i stort står still.

Pingvin står också inför många stora saker framför sig som tex ny arena/klubbhus och en ny ungdomssatsning samt naturligtvis vår strävan efter SM-guld för seniorer.

Skall jag fortsätta då måste jag hitta kraften igen för jag tänker inte ge mig in i att vara ordförande om jag inte kan göra det helhjärtat det är inte ok för varken mig eller Pingvin om jag inte kan ge hundra procent.

Men beslutet jäktar..... enligt min mening blir det problem eftersom valet är i Januari 2018 men redan nu är ju nästa säsong i full planering och sjösätts snart med satsningar och där borde ordförande i allra högsta lag vara i full gång med projekten.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar