Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

måndag 18 december 2017

Vilken helg :)

Inte bara blev det Julstädning och att jag bestämde mig för att ställa upp för omval utan Wasps kom tillbaka och sprang över LaRochelle.

Glad att jag började abbonnera på Eurosport player så jag kunde njuta av Wasps seger igår :)

Som sagt nu har jag bestämt mig för att ställa upp för omval och som en naturlig följd har hjärnan startat upp rugbysektionen igen.... Jag tycker faktiskt lite synd om mina kamrater i styrelsen för de har nog inte insett vilken mailbombning de står inför idag ;)

Det är mycket som legat i ide i rugbyn för min del men nu verkar det som att det blev en kort sömn för det poppar upp saker hela tiden som jag inser att det måste vi ta tag i och det måste göras osv.

2018 skall bli en intressant säsong inte bara för att vi vill försöka vinna guld utan också för att vi arbetar för att förstärka hela organisationen och skapa något som är och blir väldigt starkt och stabilt och som förhoppningsvis kommer att vara länge. Vi bygger hela tiden för framtiden och då kan man inte stå stilla och vara nöjd.

Jag tycker personligen att vi i Pingvin skall ha en ledande roll inom Svensk rugby och då måste vi hela tiden vara på tå och försöka vara de som oftast går först i ledet och testar saker eller gör saker eller för den delen kommer på saker. Och skall vi lyckas med detta så gäller det inte bara att våga utan också att skapa rätt förutsättningar både ekonomiskt och sportsligt.

I år provar vi att försöka anställa en ungdomsansvarig och manager för U16/U18 som ett led i att stärka organisationen och skapa framtida förutsättningar för föreningen. Men jag tror dock att mycket av arbetet i år kommer att ligga för min del iallafall på en ny rugbyanläggning för Pingvin och även här gäller det att se bortom vad som behövs idag och vad som är normalt idag, här skall vi verkligen ha visioner så att den anläggningen blir bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar