Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

torsdag 15 mars 2018

Skåne möte

I tisdags hade vi vårt första Styrelsemöte i Skånes rugbyförbund med den nya styrelsen. Vi hade mötet i Häljarp på det trevliga Clubhouse som också är Häljarp Heroes plats i rugbysverige.

Mycket positivt och många bra ideer men först av allt blir det en återstart med att bygga kontaktnät och kontaktlistor mellan klubbarna, planera DM och naturligtvis Förbundets årsmöte den 24/3.
Fler saker som diskuterades var också kring regionslag och vad de olika klubbarna har för behov av utbildning. Även andra ideer diskuterades kring utvecklings/ordförandekonferens för Skåne.

Just nu är det 5 klubbar aktiva inom Skånes RF:
- Helsingborg Gripen
- Häljarp Heroes
- Lugi
- Malmö
- Pingvin

Första målet tror jag är att få dessa stabila och välorganiserade och samspelta med ett effektivt Skåne, därefter så kan vi börja kika på hur vi får igång andra klubbar runtomkring.

Och naturligtvis bestämde vi nästa möte till den 15/5

Har en bra känsla för Skåne då de deltagande klubbarna och personerna är öppna, trevliga och alla vill att det skall bli bra för Skåne vilket gör att vi hittar bra samarbete och det finns en vilja att lösa saker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar