Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

måndag 5 mars 2018

Skåne

Igår hade Skånes rugbyförbund årsmöte. Tyvärr har Skånes rugbyförbund haft en ganska tynande tillvaro under många år.

Det blev lite nyval och fyllnadsval mm igår och nu skall vi försöka få igång verksamheten i skåne igen.

En del av det som gensat diskuterades efter mötet var:
- DM spel
- Fler ungdomsmatcher
- Ev regionslag
- RUT
- Kontaktlistor
- utbildningar

Första mötet för den nya styrelsen i Skånes rugbyförbund blir den 13/4. Förhoppningsvis hinner vi med en kick start innan säsongen glider iväg för oss men viljan finns och jag tror vi kan få gjort en hel del :)

Ser man skåneregionen i lite siffror så finns det ett enormt underlag för många föreningar och spelare i Skåneregionen. Säg att Skåne har ca 1,3 miljoner invånare och massor av städer runt om i regionen. I Skåne idag spelar kanske ca 600-700 personer rugby.... det borde ju inte vara omöjligt att få åtminstonde till det dubbla ganska snabbt.

Jag blev vald som ordförande på ett fyllnadsval för 1 år och inser att det krävs en hel del arbete att få en sovande elefant att komma på fötter igen.

Jag har många tankar och för rugbyns överlevnad i Skåne är det oerhört viktigt att vi får Skåne att fungera som en kraft som kan hjälpa klubbarna i regionen.
Har ni ideer eller funderingar så kontakta gärna mig, jag finns tillgänglig via mail, messenger sms kommentarer eller faktiskt också i verkliga livet!

Lets Go Skåne!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar