Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

onsdag 20 juni 2018

Pingvin International Youth Tournament (PIYT)

Väldigt roligt och trevligt då det verkar som om Pingvins ungdomsturnering är på spåret igen och ser ut att få ett fantastiskt deltagande då många lag redan anmält sig och det kommer in anmälningar hela tiden.

Just nu är det U12 som ser ut att ganska snart vara helt fullt.... tror i skrivande stund att där är 10 lag anmälda och egentligen ligger taket på 8 lag / åldersklass :) men lite grann är det just nu " the more the merrier" når inte alla klasser fulla lag så kan vi ta in lite fler i vissa andra men som sagt U12 närmar sig bristningsgränsen......

Extra roligt då det är många olika nationer och  klubbar!
Hoppas faktiskt på ytterligare klubbar från ytterligare 1-2 länder som inte är representerade än.

Fortsätter det i denna takten så blir det en ENORM turnering. Vet tex att Pingvin och U16/U18 managern Cecilia jagar rekryter för att ställa ett eget Pingvin lag i P18 på plan.

På hemsidan kan man följa anmälda lag och anmäla nya och naturligtvis följa resultat mm längre fram.

Pingvin International Youth Tournament




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar