Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

lördag 23 juli 2022

blandade inlägg

Tycker det är intressant att läsa någonstans att Pingvin på damsidan i sm absolut inte led av att spela en match mer och sent in på kvällen på sm slutspelet.... all heder till Vänersborg som mycket riktigt spelade på topp och gjorde ett skitbra jobb men att tycka att spela en match mer och till kl 20:30 på kvällen när motståndarna vilade från kl 13
inte påverkar dagen efter är rent nonsens och dumheter.
För mig blir det väldigt uppenbart att så är fallet att den som spelat en match mer och vilat ca 8-9h mindre med senare mat och återhämtning och när man dessutom hör att Pingvin på plats med flertalet andra velat lämna in protest kl 8 på lördagsmorgonen men blir hänvisade till ett krismöte kl 9 med flera klubbar  och så blir detta möte sedan inte av utan allt bara fortgår i någon form av låtsas inget har hänt... 
Pajaseri i mina ögon. Förstår problematiken med att man inte kan "trolla" fram en extraplan men vad var reservplanen om det skulle ske någonting då? Tex en skada el dyl.
Varför kunde man inte blanda matcherna mellan grupperna och spela blandade grupper under hela dagen så det blev lika för alla?
Dessutom var man sedan några dagar innan lovade att spelschemat var låst. Tur att vår manager inte bokade om resorna trots låst spelschema för annars hade vi inte varit på plats när matcherna drog igång pga schema ändring under fredagen. Vad skulle man gjort då?
Hela tillställningen gör bara att det växer fram en massa frågor kring allt och kanske även kring lagen och hade alla rätt att spela mm. Är det rent ut sagt värt att delta och kanske ännu mer tillspetsat är det värt att ens kalla det SM?
Det gnager fortfarande i mitt huvud då det borde vara lätt att göra det mer utjämnat mellan grupperna och rättvist för alla. Blanda matchtiderna så åtminstone alla hade ungefär samma sluttid. Eller kanske spela på den reservplan som borde funnits?
En annan fundering som jag även sett på ett par ställen har jag också haft och det är det att man gör ett uppehåll i övriga säsongen på nästan en månad för att klämma in 7's. Helt galet i mina ögon, separera istället säsongen och låt de som vill spela 7's på offseason från 15 manna dvs antingen sommar eller vinter inte vår och höst. Tar till min gamla tanke att skall rugbyn växa är det med 15 manna som är mer för alla.

Men rättvist var iallafall inte SM sluspelet oavsett vad som skrivs och tycks på sina håll och detta inte för att förringa något lags insats.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar