Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

tisdag 2 augusti 2022

Sommarvilan slut

På Lördagen drar SuperAllsvenskan igång igen med matcher i Stockholm och Norrköping.
Exiles tar emot Pingvin och Trojan tar emot Enköping.
Det skall bli intressant att se hur sommaren behandlat lagen i form av skadade spelare som kommer tillbaka och liknande.
För Pingvins del blir det kanske en tuff match då man tack vare dålig disciplin dragit på sig en del kort och har en del avstängningar denna matchen. Så inte en helt självklar laguppställning kanske men samtidigt har vi i år ett helt annat djup i truppen så reserver finns.
Jag tippar på en tight match som vanligt mellan Exiles och Pingvin som i princip kan gå hur som men som jag sagt tidigare under säsongen så har Pingvin spelat offensivt och gjort många försök så det är kanske där det blir en fördel för Pingvin iallafall.
Trojan kämpade med skador innan uppehållet och har inte vunnit någon match i serien hitintills och de skall möta ett Enköping som avslutade innan sommaren med vinst mot Exiles och ser ut att vara på gång. Så i den matchen tippar jag Enköping vinst.
Men det skall bli mycket spännande att se var lagen står nu efter semestrar och vilka spelare som kommit tillbaka i de olika lagen. Mycket kvar att spela om än i serien och allt kan fortfarande hända.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar