Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

fredag 18 november 2016

Årets Eldsjäl Britt Westesson!

Det känns fantastiskt att Britt vann årets eldsjäl i Trelleborg igår på Trelleborgsgalan.

Britt var en av de första jag mötte i rugbyns värld då min son ville prova rugby. Hon var sprudlande glad och positiv och kämpade på med en barn/ungdomsskara i väldigt varierande ålder. Det var Britt som gav mig den positiva synen av rugby som sen har stärkts från flera håll.

Jag kan här avslöja att ideen att nominera Britt kom från Sonne som hade läst i tidningen och pratade med mig om det.

Under alla år jag varit med inom rugbyn och Pingvin så har Britt fixat och donat och alltid ställt upp oavsett vad det gällt. Förutom allt praktiskt som hon alltid gör såsom resor, träningar, tidningsannonser mm. mm. mm. så det jag verkligen har uppskattat genom alla år är hennes otroliga klarsynthet kring vad ett styrelsebeslut eller en inriktning kan få för följder och vad slutsatsen blir om vi gör si eller så. I en styrelse är det väldigt viktigt att ha personer med den förmågan som kan få alla att inse hur bra eller dålig en ide är! (Så när kommer du tillbaka Britt???? :) )

Och här en liten bild från 2010 när Britt ordnade julfest för U11 och U13 :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar