Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

lördag 12 november 2016

Intressant

I en intervju säger en av våra hetaste landslagsbackar i fotboll detta kring massa rykten och hur han har det idag:
– Jag får spela vecka ut och vecka in och det är väldigt viktigt som ung spelare för att kunna utvecklas.

Detta ser jag som ett problem i svensk rugby just nu.... upp tom U16 är det ganska regelbundet med matcher mm men efter det?
I vår högsta serie spelar man ca 12 matcher per år plus lite vänskaps/träningsmatcher men det är på tok för lite. Skall man följa vad fotbollsstjärnan säger så borde våra killar spela vecka ut och vecka in under säsongen dvs ca 25-30 matcher under ett år...
Viss skillnad på 25 och 12....
Här har vi något att jobba på!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar