Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

onsdag 22 augusti 2018

Pingvin International Youth Tournament

Puh.... En intensiv helg med massor av rugbyspel för ungdomar i alla åldrar!

Pingvin är skyldiga alla inblandade volontärer ett stort tack!

I måndags visste jag inte ens vad jag hette när jag skulle göra en besiktning på jobb. resten av veckan har jag kommit på mig med att stanna upp och sitta och stirra rakt fram. När man dessutom drömmer på engelska och håller på att svara ens medarbetare på engelska ja då....

Men nu börjar jag kvickna till igen och gläds åt en enastående helg. Det värmer hjärtat när man tänker tillbaka på allt skoj som varit i helgen och stämningen det blir när man är många nationer som enas kring rugbyn.

Nu riktas åter tankarna kring höstens kvarstående matcher och evenemang. Redan i helgen är en viktig match för Herrarna då det kan avgöra hemma och bortamatcher i slutspelet. Jag sitter fortfarande med förhoppningar om en avgörande hemmafinal på Pilevallen. Skulle det bli så så är en publiksiffra på över 1000 personer inte otänkbart.
Damerna har också en viktig match på Lördag det blir en riktig värdemätare på hur de står sig mot ett suveränt Vänersborg.

Sen skall naturligtvis planeringen för ett turnerande engelskt lag också klämmas in lite snabbt och lätt :)

Men man har ju hela helgen på sig eller??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar