Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

måndag 16 maj 2022

Pingvin i SuperAllsvenskan

 2022 blir det som jag skrivit om tidigare en superallsvenska med 4 topplag(hade gärna sett ett västlag här också, dvs 5 lag) Enköping, Trojan, Exiles och Pingvin.

Var står då Pingvin i år? Pingvin ställde inte upp 2020 men deltog 2021 dock i en söderserie som inte riktigt bjöd på motstånd och förberedde Pingvin för Semifinalen mot det årets guldmedaljörer Exiles.

2022 blir ett intressant år då varje match är betydelsefull och kan avgöra totalen då man kan få bonuspoäng för fler försök och förlora med mindre än 7 poäng osv. Så här gäller det att ha en bred trupp som varar hela säsongen. Pingvin har fått in ett par riktigt sköna förstärkningar inför 2022 men också en del av de yngre som verkligen har lagt manken till och tränat på riktigt bra så det ser lovande ut på träningarna med många på plats och hög intensitet.

Bland nyförvärven och ungtupparna finns en del häftiga spelare som säkert kommer att skrivas om och jag har ett riktigt bra tips på en kommande publikfavorit :) men det avslöjar jag efter helgens match!

Pingvin har en bortaresa till Norrköping för att möta Trojan i första matchen. Trojan som har 8-9 spelare i Landslaget som nu klev upp i trophy efter 3 matcher på raken. Kan bli intressant att se om de blivit samspelta och spelar sin landslagsrugby även i Trojan eller om de känner av matchandet i landslaget.

För Pingvins del blir det första matchen med sitt rätta lag efter lite blandade träningsmatcher med halva första laget iväg. Kan bli en riktigt bra match tror jag. Ser fram emot en säsong med ett riktigt bra Pingvin lag och en bredd som kanske kommer att fälla avgörandet i längden. Bänken kommer att vara stark i varje match så de som kommer in kommer verkligen att vara finishers. Redan spänd på att se laguppställningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar