Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

fredag 20 maj 2022

SuperAllsvenskan Trojan Vs. Pingvin

 På Lördag är det avspark i SuperAllsvenskan. Mycket spännande!

För Pingvin börjar vi 2022 säsongen med att åka till Norrköping för att möta Trojan. Norrköping är vår närmaste bortamatch :)

Efter flera konstiga säsonger med geografisk indelning och Pandemi så står vi äntligen inför en nationell högsta serie som troligen kommer att vara riktigt rolig att följa då den blir jämn, tuff och spännande.

Fyra starka lag som skall spela i en rak serie med bonuspoäng i beräkningen borgar för en skoj rugbysäsong.

Lördagens match med Kick-Off 14:00 i Norrköping kommer sannolikt att bli spännande.

Efter mina besök på Pingvins träningar så blir man väldigt spänd på att se spelet och resultatet. Många spelare på träningarna och flera spelare på varje position gör att det råder en bra konkurrens och spelarna sporrar varandra.

Eftersom Pingvin inte mött Trojan på ett tag så vet jag inte riktigt var de står förutom deras landslagsmän där dock vissa inte verkar spela på Lördag. Dels är jag väl lite partisk men jag tror också Pingvin har en starkare bänk. Så mitt tips blir att Pingvin vinner en jämn öppningsmatch. Det finns ett par väldigt intressanta spelare i Pingvin som jag tror kommer göra stor nytta under säsongen och kanske kommer att fälla avgörande redan nu på Lördag. Dessa spelare i kombination med ett starkt lag i övrigt blir mycket skoj att se. 

Pingvin ser ut att ha en väldigt stark klunga men det visar sig först när den sätts på prov på Lördag. Lagandan är på topp och spelarna är hungriga! Så förhoppningsvis i mina ögon så kommer Pingvin visa upp ett starkt och offensivt spel. 

Nytt för i år är också att Superallsvenskan kommer att streamas på en gemensam plattform hos staylive. Mycket intressant och spännande och gör att fler nog kommer få bättre koll på de olika lagen och spelarna. På plattformen kan man välja vilket lag man stöttar om man köper säsongskort och då går en del av pengarna till den klubben. Betalar man per match så trillar en del pengar ut till klubben som sänder matchen.

https://www.staylive.io/superallsvenskanplay



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar