Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

lördag 28 maj 2022

Tuff förlust

Det blev en tuff förlust idag mot Exiles i ett mycket blåsigt Gylle. Inte direkt optimala vindförhållande med kraftiga vindar vilket påverkade spelet mycket. Exiles hade medvind i första halvlek och drog iväg men i andra hade pingvin medvind och kom nästan ikapp.
Tyvärr var det en del allvarliga skador i båda lagen med akutbesök. Håller tummar och tår för att de alla snart är tillbaka och att det inte var alltför allvarliga skador.
Om jag räknat rätt fick båda lagen bonuspoäng för fyra försök och Pingvin för förlorande inom 7 poäng.
Som sagt en spännande men konstigt match i blåsten. Jag förutspådde Pingvin vinst men det slog inte in idag. Exiles såg vältränade ut men jag håller på att Pinvin vann klungkampen. Blir en rolig men nervös säsong detta! 

Spelarna kämpade väldigt tappert och det är nog ont i många kroppar efter denna bataljen. Till råga på allt så sprang jag själv in i en järnstolpe och skadade benet.... fick linka in i baren och ta ett par Guinness mot smärtan.
Spännande värre precis som det skall vara i en rugbysäsong!
Nu skall jag försöka titta på streamen och lyssna på kommentatorn Marks debut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar