Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

söndag 14 augusti 2022

besviken

Det var inte Pingvins dag igår. Spelarna såg ut som huvudlösa hönor de första 20 min. Det var nästan pinsamt att titta på. Kändes som man var tillbaka på en U12 plan någonstans och ens spelare mötte ett mycket bättre lag och hade glömt hur man tacklas.
Pingvin var mycket riktigt starka i klungorna men backlinjen fungerade inte alls och oförmågan att göra försök var mycket märklig. I de flesta andra matcherna har pingvin gjort många försök men igår var det helt tvärtom man fick inga poäng med sig vid avgörande situationer. För mycket chansbollar och små sparkar och annat som bara gav bort bollen och sen pang så var man tillbaka på egen planhalva igen utan poäng.
Kanske också en backlash från förra veckans vinst men så här går det inte att spela om man vill vinna guld.

I den andra matchen startade Trojan starkt men fick för många skador och avslutade matchen med flera spelare borta därav ett resultat med mycket poäng.

Nu är det spännande i tabellen. Pingvin leder fortfarande men både Enköping och Exiles knaprade in. Nästa vecka möter Pingvin Trojan och där måste Pingvin vinna om man vill vara kvar i racet om guldet, helst också med bonuspoäng. Den andra matchen blir mellan Exiles och Enköping och vinnaren av den matchen tar ett stort kliv framåt i racet också. Så spänningen i tabellen spetsades till rejält när Pingvin förlorade igår. En jämn tabell för de tre topplagen och riltigt bra matcher. Jag gläds åt SuperAllsvenskan som har blivit jämn och med bra matcher. Hoppas klubbarna och förbundet kan fortsätta och utveckla detta för det är bra för svensk rugby.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar