Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

lördag 6 augusti 2022

Puh!

Vilken match.... nästan så man behövde sjukvårdare innan matchen var klar.
En match som svängde fram och tillbaka.
Pingvin började första minutrarna med bra spel och man fick en go känsla sen tappade man bollen och Exiles tog över helt och gjorde tre försök. Vid det laget var man nästan beredd att sluta titta.
Sen i andra halvlek kommer Pingvin ut som ett helt annat lag med en pånyttfödd klunga och börjar knapra in och försöken trillar in.  Man väljer straffspark för att utjämna långt ut i en stark vind men sätter den. Ledning och nervösa slutminuter där Exiles fick straff och jag tänkte nu tar de straffen och så slutar det lika men de valde att spela bollen och Pingvins defensiv vann den och avgjorde. I mina ögon lite konstigt beslut att inte ta straffen från Exiles för att göra det lika. Detta kan vara väldigt betydelsefullt i slutet av säsongen
Matchen kommenterades mycket bra idag. Jag gillade det skarpt!

Om jag räknat rätt (är inte helt vid mina sinnes fulla bruk och har inte full koll på trojan-erk matchen) är tabellen:
Pingvin   21
Exiles      14
Enköping 14
Trojan       1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar