Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

lördag 20 augusti 2022

matchdag

Då var det dags för en ny matchdag i Superallsvenskan och Pingvin åker till Trojan för att försöka få hem segern och bonuspoäng.
En del Pingvintjejer åker med Skånelaget för match mot Hammarby. Mycket resande för klubben denna helgen/månaden.
För Pingvins herrar gäller det att vinna sin match och helst få bonuspoäng för att hålla undan i tabellen. Det bör vara målet och utsikterna bör vara goda.
Pingvin behöver dock styra upp sitt spel gentemot förra veckans genomklappning. Skall bli intressant att se om spelet börjar sätta sig. Pingvins klunga har varit stark och många gånger dominerat i sina matcher men det övertaget måste man ju så klart också omvandla till poäng vilket man inte gjorde mot Enköping.
Hoppas de är mer vakna idag de första 20 min än de varit i de 2 senaste matcherna för det har varit ganska förödande och katastrofala inledningar på de matcherna.
Tipset blir ändå att med ett starkt lag och en stark bänk så kommer man idag att nöta ut Trojan.
I andra matchen möts Enköping och Exiles. Det blir en oerhört viktigt match i tabellen, det lag som vinner hakar på i guldstriden och det andra riskerar att halka efter. Enköping som verkar ha vässat sin form och kommer in i matchen med självförtroende från de senaste matcherna. Två starka lag som skall mötas idag. Jag tror faktiskt inte det blir så många försök i denna matchen utan det kommer bli mycket straffsparkar från bägge lagen för att säkra poäng och ev vinst. En tight match där det egentligen kan svänga på båda håll. Mycket svårtippad och den kanske avgörs på straffpoäng. Väldigt viktigt för det förlorande laget att de får med sig en förlorar bonuspoäng annars riskerar man att hamna väldigt långt bakom.
Spännande är det iallafall och en riktigt rolig och intressant säsong med mycket bra matcher.
Ser en stor utvecklingspotential i SuperAllsvenskan för de kommande säsongerna det kan bli en riktigt bra liga med bra matcher och en bra produkt för att promota rugbyn i Sverige. Det finns massor både förbundet och klubbarna kan göra för att höja ribban inför nästa år men årets satsning på streaming anser jag vara riktigt bra och lyckad och kan naturligtvis förbättras ännu mer men en bra plattform att gå vidare från.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar