Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

måndag 20 juli 2015

Rugbyhelg

Till helgen är det dags för en suverän Rugbyhelg på Pilevallen. Som vanligt har jag näsan alldeles för djupt ner i grytorna....
Det verkar som att jag aldrig kan hålla mig ifrån det. Det skall bli en riktigt rolig helg. Vi kommer att ha en touchturnering som pågår och 7´s spel med U16 och U18. Tränarutbildning med Titan Sport Academy. Damträningsläger för Tabusoro Angels samt en dammatch mellan Angels och Malmö.

Det började i planeringsfasen som en 7´s turnering och tränarutbildning men har fyllts på och växt till en rugbyfest!

Sen skall bara mitt arma lilla huvud hinna med i svängarna och få ihopa lag och sovplatser och grill schema mm men det ser banne mig lovande ut!
Blir nog en och annan öl på Lördagen om allt flyter på som det skall!

Hoppas vi får fint väder och att alla har roligt, för det är ju faktiskt det allt handlar om och som är anledningen till att man ställer upp och fixar för att alla skall ha roligt.

Hoppas också att våra tränare får lite nyttiga tips samt att vi kan skapa bra kontakter som vi kan ha nytta av i framtiden. Det är en sak som jag märkt inom rugbyn att folk är så himla hjälpsamma och vill gärna skapa nya kontakter och håller gärna liv i de kontakterna framöver.

Hoppas vi ses på Pilevallen i Helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar