Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

söndag 26 juli 2015

Suverän Helg

Nu sitter jag här med min kära Laphroig och njuter och tänker tillbaka på en suverän rugbyhelg.
Vi genomförde en suverän Touchturnering på Pingvin med mycket skoj med blandning av nybörjare och gamla kära ansikte. Det var träningsläger för Tabu Soro Angels och vi hade dammatcher och sist men inte minst en 7´s turnering för U16 och U18 med inslag av coachutbildning av TitanSportacademy!

Trött men väldigt nöjd efter helgen, blir väldigt glad över att vi har så många i vår klubb som vill hjälpa till och som erbjuder sin egen tid och sina egna resurser för att nå dit vi vill. Har jag ett problem så frågar jag och alla bara fixar, det känns så jävla gött!

Det är så oerhört skönt att veta att man har så många med sig på resan för vår klubb och för det vi vill.
Som ett kontrollfreak som jag så är det oerhört skönt med människor som tänker själv och som vill, när jag kommer och har funderat på en sak eller vaknat och tänkt detta måste jag komma ihåg till imorgon så när jag kommer på plats så är det redan fixat!
tex så tänkte jag att de grillspetten vi fick över på lördagkvällen kunde  vi värma och sälja billigare på söndagen men när grillen starta och jag tänkte på det igen och rusade dit för att berätta min briljanta ide så var spetten redan på grillen och prislistan ändrad....

När jag oroligt några dagar innan får återbud av domare så ringer Tom och säger till mig vi löser det. Daniel du vet väl att vi alltid ställer upp och löser det.

Så till alla sköna och glada Pingvinare som alltid ställer upp och tänker för mig vill jag rikta ett stort och uppriktigt Tack!

Blir så oerhört stolt som ordförande när vi har en klubb som vill sprida rugbygemenskapen och dess värderingar. När man på Lördagförmiddag ser allt från ungdomar till gamla gubbar och gummor :) , gamla uvar till rena nybörjare springa ut på plan i ösregn för att spela touch och försöka vinna en barnpool med öl så blir man nästan gråtmild.....

Så skönt att se alla som vill ha roligt och vara tillsammans.
Blir glad och stolt över alla som gärna offrar lite av sin egen tid för att skapa detta tillsammans istället för att sitta hemma i sin ensamhet. Också väldigt glad och stolt över atmosfären som råder på klubben dvs att alla är välkomna och att vi alla är olika men det får vi vara! Tillsammans skapar vi ett rikare liv för oss alla.

Ett sista visdomord för idag som jag tror på (Karma)
Det man sår får man skörda!

Ha en underbar kväll nu skall jag njuta av familjens gemenskap och en god whisky!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar