Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

söndag 26 juli 2015

Natt tankar

Skulle bli en tidig  kväll efter en lång helg...men tyvärr som många andra blev det lite sömnlöst. ....
Är så oerhört glad att jag har min familj och framför allt min fru Cilla!
Vad skulle jag gjort utan dem. Det är inte alla som hade klarat av att leva med mig..... De accepterar min tid med rugbyn även om de tycker att det ibland blir för mycket och att jag spinner loss med tankar och idéer ang pingvin och svensk rugby.
Som Cilla säger ibland:
Du är inte svensk rugbys frälsare...
Eller ett lånat uttryck av nära kompisar
Du är inte Britney Spears!
Hon har så rätt på så många sätt för ingen ensam människa kan vara det även om de vill. Hela rugbysverige måste hjälpa till. Detsamma med Pingvin.
Det som dock hjälper oss alla är att samarbeta och hjälpas åt!
En annan anledning till att jag är sömnlös är diskussionerna hemma kring föräldrar och barn. Min mor gick bort när jag var i tjugo+ och vi var nära men agerade som hund och katt.
När jag nu ser det hemma måste jag agera. Tyvärr blir det mycket saknad och sorg men man måste visa människor och sin familj att man uppskattar dem. Även jag och troligtvis  många andra hade mått bra av att visa att man uppskattar nära och kära och andra.
Ta hand om varandra och istället för att gnälla,skälla och vara snarstucken så visa att du bryr dig och hjälp varandra. Det är så lite som behövs för att visa att man bryr sig. Alla i min närhet kan intyga att jag inte alltid visar min uppskattning för allt som görs i min närhet (framför allt min familj) men ni skall alla veta att jag ser och noterar även om jag redan sprungit vidare till nästa grej.... det är mitt dilemma jag vill hela tiden vidare...... jag tror hela tiden  på utveckling, förbättring.... det är som  ett rollspel/dataspel med möjligheter till erfarenhet och utveckling och det sporrar mig oerhört, men det finns   också folk i min närhet som min familj som faktiskt med rätta vill ha min tid och det skall jag försöka ge dem om jag bara kan sova lite.....
Jag älskar min fru och min familj :)
Hopas de står ut med mig ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar