Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

onsdag 20 januari 2016

Energi.....

Trött som ett hus idag. Fattar inte varför jag är konstant trött. Förvisso blev det en lång kväll med fondkok på hjort igår men jag tycker liksom inte att jag tar ut mig direkt. Dessutom rör jag på mig mer än jag brukar då jag har tagit mig själv i kragen och ser till att jag tar mina promenader med hunden varje kväll osv men än så länge har jag inte fått någon effekt av det(väntar fortfarande på att vågen skall visa något annat än de stadiga 96). Sköter min mat, tar mina vitaminer osv men inget händer.
Kanske är det så att ens livsstil är för negativ och att jag hela tiden vill ett(eller flera) steg längre med allt och är liksom inte nöjd fast jag når långt. Som hemma när jag kommer igång och gör massor under dagen men ändå är negativ för jag hann ju inte det där sista och då blir hela dagen negativ.
Likaså är det med Rugbyn där jag vill längre hela tiden och snabbt skall det gå. Tex i Pingvin så kanske vi har lyckats med vårt arbete men jag är ändå inte nöjd för vi kunde kommit ännu längre och då förringar jag helt plötsligt allt som är gjort och i mina ögon blir min egen prestation ett misslyckande då jag direkt ser att vi kunde nått längre.
Tex om vi har en minifestival som är jättelyckad och alla är nöjda så kan jag fokusera på någon liten skitdetalj som tex ett missat resultat eller att det var svårt med domare till en match och då ser jag allt som ett misslyckande.
Inte lätt att svänga runt ett sådant seende på mig själv men det är nog ett måste. Vill dock inte förlora drivet och min iver att förändra och förbättra men ibland kanske man behöver vara stolt över det man gör och faktiskt se att man är ganska duktig.
Just det att berömma mig själv och vara stolt det gör jag aldrig. Går det bra så är det alltid det alla andra gör som gjort det bra och går något dåligt så är det jag som borde tänkt på det....

Men faktiskt så har vi kommit långt inom Pingvin och har påbörjat en väldigt bra och rolig väg framåt. Det är naturligtvis hela styrelsen som möjliggjort detta men jag är en del av den och en ganska pådrivande del för att föra oss framåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar