Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

lördag 7 augusti 2021

första matchen

Det var ett ganska ringrostigt Pingvin som kom ut på plan idag. Men efterhand så kom de igång. En ganska typisk första match med en hel del straffar och tappade bollar mm men det blev en stabil vinst med 59-0 iallafall.
Lugi slog Göteborg idag vilket tar bort en del av min oro för en ev lika poäng med Göteborg och målskillnadsaffär. Det kan nu inte hända om inte Pingvin förlorar någon match men då är det ju eget fel så att säga. Och roligt med ett starkt Lugi. Skall bli roliga matcher mot dem om de håller uppe den nivån.
Tittade lite i slutet på matchen i Enköping och det såg ut att vara ganska jämnt men i väldigt blöta förhållanden. Enköping vann tillslut.
Trojan verkade ha löparskorna på sig och om resultatet stämmer med 142-0 så är det ganska anmärkningsvärt.
Spartacus slog vänersborg vilket kanske var väntat då det är första gången vänersborg spelar 15 manna på ett antal år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar