Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

fredag 13 augusti 2021

Ny rugbyhelg!

 Nu är det match varje helg vilket i sig är ganska trevligt då man varit lite svältfödd på den varan.

På Lördag spelar Pingvins herrar mot Vänersborg borta så man får väl passa på att åka dit och återuppleva massa kul minnen sedan en massa USM där. Vänersborg är en trevlig rugbystad så det skall bli kul att hälsa på igen. Matchen då? ja det är väl ingen hemlighet att jag håller på Pingvin och eftersom Vänersborg är återbildat i år så tror jag tyvärr att de får väldigt svårt att  rå på Pingvin. Pingvin är dock lite ringrostiga och saknar en del spelare pga jobb och privata skäl men bör klara denna matchen lätt.

Skall bli intressant att se de andra resultaten i helgen då det kanske klarnar lite kring var alla lagen ligger till. Första omgången var lite upp och ner och nu möter man nya motståndare och då kanske det klarnar vilka lag som sticker ut eller inte. Mitt tips efter första omgången i syd var och är fortfarande att det blir Pingvin och Lugi som går till Semifinal. 

I Norrgruppen blir det en intressant match mellan Enköping och Trojan som vann sina första matcher. Enköping i en regnig och tight match mot Exiles och Trojan som sprang över Hammarby. Nu får vi se var de står mot varandra.

Ser iallafall fram emot ett besök i Vänersborg igen! Tycker det är roligt att de är tillbaka i 15 manna rugby sen kan man ju diskutera om ett nybildat lag skall möta ett lag som Pingvin som spelat final i massor av år. Detta känns inte helt hundra i mina ögon. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar