Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

torsdag 26 augusti 2021

Veckovila :)

 Allt gick bra i Lördags och publiken hade hittat ut till Gylle vilket glädjer mig. Många ungdomar och mycket publik. Extra roligt att även ett helt domarteam hade hittat dit.

Pingvin vann matchen och vi klarade av att organisera hemmamatchen på ett bra vis fast det var en ny arena. Det var väldigt skönt i efterhand. Det är alltid mycket saker som uppstår när man inte är på sitt vanliga ställe där man redan har alla lösningar inarbetade.

I Helgen är det spelfritt för Pingvins herrar medans de övriga serierna rullar på. Så nu har vi en chans att vässa hemmaevenemanget ännu mer och det utlovas vissa förbättringar inför nästa hemmamatch tex sortimentet i vissa försäljningsställen :)

Det ger också alla inblandade en chans till reflektion och för spelarna att gå igenom sina erfarenheter. Och för mig kanske jag hinner vila upp mig inför nästa match... frågan är om det är jobbigast att vara på eller sidan om planen? Inte för att jag skulle vilja spela i min form men det är ganska jobbigt att fixa allt runtomkring också. Det behövs lite vila inför nästa match :)

Efter att både Ordföranden, Vice och sekreteraren har hoppat av i förbundet så har Stefan Landgren gått in som interimsordförande i Förbundet. Igår lade förbundet upp en nulägesrapport och vad man ämnar arbeta med dvs vilken riktning man vill gå. Jag tycker naturligtvis det är bra(jag var med att ta fram den strategiska planen) och det är den riktningen vi måste gå i. Jag tycker det är bra att man också går ut med detta och är tydlig med vad inriktningen kommer att vara. Speciellt gillade jag stycker nedan

Vi ämnar arbeta utifrån den strategiska planen och ska satsa resurser på genomförandet av planen.

Vi ska också se över organisationen och regelverk och bedöma dessa gentemot vårt övergripande mål: Fler fungerande klubbar och fler spelare i Sverige.

Svensk rugby har en lång och utmanande resa framför sig.

Vi måste alla ta vårt ansvar för att skapa hållbarhet och växande på alla nivåer.


Det blir ingen lätt resa men jag önskar Stefan och styrelsen lycka till på vägen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar