Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

fredag 20 augusti 2021

hemmamatch på ny arena

Ja det har varit konstiga veckor nu inför första hemmamatchen på vår tillfälliga arena i Gylle. Hälften av våra saker är i förvar och andra hälften är lite utspridda överallt. Men vi har ett supergäng som fixar och donar så allt löser sig säkert imorgon. Men en hårsmån så klarade vi också av att ordna serveringstillstånd. Hade vi varit på Pilevallen så hade vi haft full koll men nu är det lite mer saker som hänger lite i luften. Efter en intensiv vecka så har vi bra koll igen och förhoppningsvis har vi löst allting tom En portabel högtalare med mikrofon så kommunalrådet kan lämna över matchbollen och "inviga" Gylle stadion som rugbyarena.
Först är det ungdomsturnering sen hemmamatch. Blir nog en toppenrugbydag.
Så tacksam över alla som ställer upp för Pingvin och ser till så att allt funkar, nu hoppas vi bara på en bra publik fast det är en ny arena. Normalt brukar jag alltid vara nervös inför matchen men nu är jag mer nervös över publik och så vi har koll på allt på en ny arena. Snart dags att klocka in för att vara utvilad inför en heldag med rugby på vår nya tillfälliga arena i Gylle. Måste bara tillägga att jag är så glad över samarbetet med Gylle AIF och Fritidsförvaltningen i Trelleborgs Kommun.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar