Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

måndag 26 september 2022

Intressant läge

SuperAllsvenskan har efter helgens matcher klarnat något. Nu är det bara två lag kvar i Racet för guldet Exiles och Pingvin. Det är Pingvin som sitter i förarsätet och kan avgöra redan i nästa omgång där de möter just Exiles på hemmaplan. Pingvin har vunnit de två senaste mötena mot Exiles dessutom på bortaplan. Förlusten hemma kunde likagärna varit lika eller Pingvin vinst så de inbördes mötena leder Pingvin. 
Pingvin har inga skador just nu och inga avstängningar så förhoppningsvis kan alla spela matchen mot Exiles. Vinst i den matchen och guldet är klart.
Pingvins match mot Trojan i helgen bjöd på bättre rugby men tyvärr en del framåtpassar och tappade bollar men med en säker seger och starkt försvar.
Exiles vann sin match men det var verkligen på håret, jag trodde Enköping skulle avgöra flera gånger de sista minuterna men de slarvade bort sina lägen och det är just sådant som avgör om man spelar om guld eller bara blir nära. Men jag var inte speciellt imponerad av Exiles i matchen men de gjorde vad som krävdes och fick vinsten med sig. 
Nu skall de resa ner till Gylle för att spela mot ett väldigt hungrigt Pingvin och Sveriges största rugbypublik, Exiles har alltid klarar resorna bra men det skall bli intressant att se om det även gäller i år.
Det blir definitivt en spännande match och skulle Pingvin förlora den matchen så kan de vinna guldet helgen efter mot Enköping.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar