Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

onsdag 21 september 2022

Viktigt skede av SuperAllsvenskan

 På Lördag fortsätter både SuperAllsvenskan och Damallsvenskan. Damallsvenskan känns lite lugnare och avvaktar slutspelet. SupperAllsvenskan är inne i väldigt avgörande skeden.

Pingvin siktar naturligtvis på att vinna mot Trojan på Lördag och förhoppningen är att man kan hitta tillbaka till sitt offensiva spel och få fördel av sitt starka klungspel så att man kan vinna med ett bonuspoäng också.

I andra matchen kan det avgöras vem som skall konkurera med Pingvin om Guldet, det kan vara den matchen som avgör om Exiles eller Enköping skall fortsätta jaga Pingvin. Så det blir en spännande match på Gubbängen. Tror dessutom att det kan vara en oerhört jämn match men Enköping bör nästan sikta på bonuspoäng om de skall vara med och tävla om guldet.

Så det blir väldigt spännande att följa matcherna i helgen. Om Pingvin vinner med bonuspoäng så kan man faktiskt ha en möjlighet att avgöra på hemmaplan mot Exiles i nästa omgång.

Skall gå in mer på Pingvins lag i kommande text inför helgen men nu börjar redan lördagstempen höjas...

Glöm inte livestream av matcherna i superallsvenskan!

http://www.superallsvenskanplay.se/ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar