Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

fredag 9 september 2022

SuperLördag!

 Imorgon smäller det i Gylle!

Skånelaget spelar i Gylle mot Enköpings damer. Säkerligen en tight match men Skåne har fått ihop ett starkt lag så det skulle förvåna mig om de inte fortsätter sin vinstsvit. Vi kommer nog att få se en hel hög löpvilliga skånetjejer som vill visa upp sig inför Pingvinpubliken för första gången i år. Avspark kl 12 och den matchen streamas också via staylive  https://app.staylive.io/rugbyplay

Sen kl 15 så är det avspark för Pingvin mot Enköping i SuperAllsvenskan. Kommer också bli en spännande match. vinner Pingvin denna så har man tagit kommandot i serien, förlorar man är det återigen vidöppet. Båda lagen ser ut att ha starka lag men jag tror Pingvin kommer att avgöra till sin fördel dels genom sin klunga men man har börjat få ordning på backlinjen också, dessutom har man även en stark hemmapublik som kommer stötta pågarna!

I superallsvenskan skall även Trojan möta Exiles och spontant så skulle jag säga att den måste Exiles vinna dels för att de bör vara det bättre laget men också för att de måste vinna för att vara kvar i toppstriden. Dock vet man aldrig om Trojan får ihop sitt bästa lag så kan de mycket väl skrälla och vinna, när lagen möttes förra gången så tog Trojan kommandot i första halvlek men klarade inte hela matchen.

Så mitt tips inför helgen

Skånelaget vinner över Enköping.

Exiles vinner mot Trojan men beroende på lag så kanske inte så mycket så det räcker till bonuspoäng.

Pingvins herrar vinner mot Enköping kanske också med bonuspoäng om man får ordning på poänggörandet som man inte hade i förra matchen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar