Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

måndag 5 september 2022

Stabilt spel

Skåne Ladies slog Göteborg på deras hemmaplan i Lördags och toppar nu tabellen. Skall bli intressant att se var det slutar i år. Kan de försvara guldet från ifjol? Jag tror det. De har spelarna som kan avgöra det och viljan till det.

Pingvins herrar vann rättvist i Stockholm mot Exiles. Pingvin såg för första gången på flera matcher ut som ett lag igen och försvaret satt bättre, betydligt bättre än vad jag gissade. En stabil seger trots att man missade sparkar och massor av lägen att göra försök. Förstår inte varför Pingvin har så svårt att i avgörande lägen göra försöken eller sätta poängen. Så många tappade bollar i sista läget inför öppet försöksområde. Här behöver man ordna till de avgörandena då man gjorde matchen onödigt spännande trots att man hade spelet. Pingvin dominerade inkast och klungor och visade i Lördags även prov på en groende form i backlinjen. Min Man of the Match gick helt klart till Haydon som verkar hittat in i Pingvin laget och fick en match som passade honom.

Dessutom har man fått ordning på disciplinen då det inte var några kort och ganska ok med straffar.

Nu har Pingvin chansen att avgöra allt på hemmaplan då man nu klarat av 4 bortamatcher med tre vinster av fyra och nu väntar 3 hemmamatcher i rad. Så hoppas på stor publik och bra tryck i de kommande matcherna.

Lite trist att den andra matchen flyttades fram(pga Covid) då tabellen är spännande och man vill veta resultaten :)

Serien är fortfarande vidöppen och allt kan hända men en viss fördel för Pingvin nu som har hemmamatcher som kan avgöra. Så nu är det upp till bevis om man kan spela på samma nivå som i Lördags i resterande matcher. Tror en erfarenhet som skall tas med till nästa säsong är att inte ha 4 bortamatcher i rad..... både ekonomiskt och sportsligt är det tufft. En annan erfarenhet när man sett streamingen är att vi måste tillsammans jobba för att lyfta publiksnittet på matcherna, det har på sina håll iallafall i streamen sett ganska bedrövligt ut med tomma läktare.

Viktig match för både Skånelaget och Pingvin på Lördag båda möter Enköping i Gylle!

Avspark 12:00 för damerna och 15:00 för herrarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar