Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

lördag 8 augusti 2015

Trelleborg rugby Festival

Blev riktigt besviken och ledsen i veckan när det visade sig att vi inte kunde genomföra vår årliga rugbyfestival pga boendeproblem. Vi har via kommunen sökt nytt boende för att den skolan vi brukade använda var riven. Fritidsförvaltningen i Trelleborg har verkligen försökt hjälpa oss men resten av kommunen som vi varit i kontakt med har inte visat någon som helst förståelse eller vilja att hjälpa till. För mig blir detta helt vansinnigt när man på våren kan söka pengar för att ordna internationella ungdomsturneringar från kommunen men sen på hösten hjälper man inte till att ordna boendet. Tror dom att ungdomarna skall bo på hotell???
Sen försöker man hänvisa till säkerhetsfrågor och att det skulle ju vara hemskt om det händer något som tex brand. Vad menar man då är det så farligt i skolorna då borde man ju inte ha elever där. eller menar dom att ungdomar från andra kommuner är värre än ungdomar i Trelleborg så dom sätter fyr på allt dom ser?
Sen får vi tydligen sova i vissa gympasalar.... kan inte dessa brinna?
Skolor och offentliga lokaler är väl dessutom ganska välförsedda med brandlarm och släckutrustningar.

Vi är ju runt i olika delar av landet på olika turneringar och där bor vi i skolor utan problem. Varför är Trelleborg så speciellt???
Jag fattar ingenting om vad de håller på med i vissa förvaltningar inom Trelleborgs kommun. Min åsikt är att de har blivit maktfullkomliga och lata. de kan besluta och de orkar inte ställa upp.
Dessutom stöter man på folk som har mage att säga att "jag har...." kring kommunens egendom precis som om att det var deras egen eller att de själva bestämmer över kommunens egendom.
Så fruktansvärt trött på Trelleborgs kommun(utom Fritidförvaltningen). Hoppas de är nöjda nu... förra året ställde Taekwondon in sin stora GP turnering i Trelleborg och nu fick vi ställa in....
Dags att skriva lite insändare till lokaltidningen tror jag.

Trots allt skit så finns det massor av positiva saker:
Nu drar herrallsvenskan igång igen idag möter Pingvin Trojan på bortaplan.
Vi hade Middlesex och Titan Sportacademy här en helg och de vill komma tillbaka och ordna rugbyläger för ungdomar till Påsken.
Nästa år skall vi arrangera Georg Holek cup för old boys!
Janne i TK gör ett otroligt suveränt jobb!
Vi har så fantastiskt många kanonföräldrar som ställer upp i Pingvin och som gett sig tusan på att nästa års Rugby Festival skall bli helt jävla suverän!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar