Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

tisdag 24 november 2015

Dagen efter

Såhär dagen efter en Tour är man allt liten sliten både i kropp och själ. Oavsett hur trevligt och roligt och bra allt är så sliter det på en. Känns som att man har fördröjning i hjärnan.... man ligger liksom efter med ett par sekunder hela tiden. Säger någon nånting så tar det ett par sekunder extra att registrera.
Touren har varit bra och jag tror och hoppas att alla har kommit hem med massor av erfarenheter och upplevelser. Vårt U17 spelade kanske en av sina bättre halvlekar någonsin hos Hinckley. De reste sig mot bättre spelare och gav dem en riktig match. Flera i publiken var lite oroliga över att våra spelare var små och det hade varit bättre om vi spelat mot deras U15 men det blev snabbt tyst på läktaren.
Det var dock inte nära att vi skulle vunnit men vi gav dem en rejäl match och var 1m från försökslinjen och pressade dem hårt under 10 min där både kedjan och forwards var nära att komma igenom. Många gjorde här sin bästa match under säsongen samtidigt som våra "nybörjare" fick känna på riktig rugby och det gjorde de med bravur!

Både Tjejer och Killar i U14 tror jag har fått en upplevelse av resan både rugbymässigt och upplevelsemässigt. Tror de fått upp ögonen på att rugby är en betydligt större sport än de trott.
Matchen de spelade mot Newport tror jag de kommer att ta med sig hem och värdera högt då de fick börja kämpa alla tillsammans. De mötte dock ett lag som hade 33 spelare med sig så det var ungefär som att efter 20 min möta ett helt nytt lag fast de själva spelade hela tiden.

Det är en viktig upplevelse för många men det suger också energi från en själv. Men vi måste "fostra" in de yngre spelarna i Tour och rugbykulturen.

Som en bonus tror jag att vi faktiskt kan få hit både Oxford-harlequins(U14), Newport Surlup och Hinckley till vår Festival i Augusti! Det vore helt fantastiskt om det blev så. då tror jag vi kan spränga alla gränser för festivalen!

I år åkte vi 51 st och ibland kunde jag känna att när vi var på klubbarna så hann man inte riktigt med så mycket utbyte som vi hunnit de andra åren så allting blev mycket större men samtidigt har vi nu gett U14(både tränare och spelare) erfarenhet av Tour och hur det kan vara. Mycket stolt över vårt U17 som naturligtvis hittar på saker men i det stora hela är väldigt bra förebilder för de yngre och tar sitt ansvar.
Som ledare och arrangör får man emellanåt titta åt ett annat håll eller stänga ögon och öron....
What comes on Tour stays on Tour!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar