Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

fredag 20 november 2015

Många i flyget...

Känns som om att vi åker i ett specialchartrat plan enbart för Pingvin.
Skall bli härligt att åka till England på Tour  igen. Den varma och härliga attityd vi mött de åren vi varit över på Tour har varit  överväldigande. Saknar vissa spelare i vårt lag men vi har ett kanongäng med oss. Blir spännande att se hur u14 kommer att uppleva en tour.
Jag tycker det är en viktig del för våra ungdomslag att uppleva och ta del av. Många erfarenheter och roligheter upplevs på en Tour och de allra flesta får uppleva saker som de inte får uppleva i rugbysverige!
Hoppas naturligtvis att vi kan locka över några av de engelska lagen till vår turnering nästa år!
Det blir ofta också så under våra resor att barnen/ungdomarna får lära sig att ta ansvar för sig själv och sina kamrater. Lagandan förbättras oerhört och många lär sig ödmjukhet och respekt för varandra och motståndarna. Skriver detta på flyget så det lär väl inte bli upplagt förrän senare.....
Jag rekomenderar varmt rugbyklubbar i Sverige att åka på Tour om ni inte redan gör det!
Visst det kräver lite engagemang men det är inte oöverskådligt om man startar i tid.
Vill ni ha tips om hur man kan planera eller dra in pengar så hör av er, men inget kommer av sig själv så man måste räkna med lite arbete och insats.
Men jävlar va skoj det är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar