Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

fredag 27 november 2015

Lördag

På Lördag är det dags för styrelsen i Pingvin att ha planeringsdag för nästa år och kommande 4 åren :)

Vi kommer att gömma oss på hemlig ort i all hemlighet och smida ränker hela dagen för att senare på em/kvällen smyga ut igen med förhoppningsvis stora leenden.

Som jag påtalat innan så är Pingvin i en uppåtgående spiral men det gör egentligen bara att trycket ökar på Styrelsen och planeringen. Desto fler vi är desto mer skall göras.
Vi måste fundera om vi skall omorganisera oss. behövs det fler faciliteter kring vår klubb osv.
Har vi tränare så det räcker? domare? funktionärer? alla runtomkring?
Det är roligt arbete men också ett arbete som tar tid och engagemang. I slut ändan måste vi ju ha en plan för hur vi skall klara det ekonomiskt. Det är inte helt lätt med alla resor och utlägg vi har. Vi är dessutom i ett läge där vi behöver satsa lite planerat och strukturerat på hur vi skall höja både kvalitén och kunskapen om rugby. Vi behöver höja nivån på enkla rugbyfärdigheter från grunden som tex passningar och tacklingar. Hela den sportsliga biten behöver få ett lyft och arbetas in redan från början så vi kan höja nivån inom hela klubben.
Vi är dessutom i en diskussion kring vår huvudplan som är för liten och våra ungdomsplaner som är för små och för få...
Tyvärr har vi inte den statusen som fotbollen har som genast får en utredning hur de skall fixa Vångavallen inför superettan. Vi spelar i högsta serien och är näst bäst i Sverige men det blir ingen utredning kring Pilevallen utan den får vi hålla i och driva själva, tyvärr innebär det ännu mer belastning och tid från redan hårt belastade styrelsemedlemmar.

Skulle det nu vara så att någon där ute sitter och tänker att oh det kunde ju jag hjälpa till med eller det hade varit roligt att vara med på så kontakta mig så skall jag nog ordna så ni/du kan hjälpa till!
All hjälp är bra hjälp! Tillsammans är vi starka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar