Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

tisdag 7 juni 2016

Förbundet startar anti-doping arbete

Följande nyhet fanns idag på förbundets hemsida(tror nog att Pingvin tjuvstartat ordentligt.....)

Antidopingprocess igång

2016-06-04 15:33
Svenska rugbyförbundet har de senaste åren placerat sig top 10 på RF:s sammanställning över dopingfall. Det är en lista vi gärna vill falla ur. Rugbyförbundets styrelse inbjöds den 4 juni till en processdag hos RF-antidoping som en start för att utveckla vårt antidoping arbete.
  • Uppdaterad: 2016-06-04 16:04

20160604_140210 (1)
Tillsammans med Svenska Ishockeyförbundet och Styrkelyftarförbundet genomförde vi en processutbildning för att utveckla antidopingarbetet i respektive förbund. 
Utbildningen skall ses som ett startskott för arbetet med att ta fram en handlingsplan som ska involvera hela förbundets verksamhet ända ned till klubbnivå. Om ni som förening vill kan ni tjuvstarta redan nu på: http://www.rf.se/vaccinera 
Viktoria Svangren är antidoping-ansvarig i styrelsen. Om du är intresserad att engagera dig inom vår antidoping-kommitté så hör gärna av dig! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar