Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

måndag 20 juni 2016

Märkligt!

Hur kommer det sig att man har planerat in en mälardalsserie på samma helg som Viking Cup?

Likadant förra året trots att information gått fram och att Viking Cup alltid legat på samma helg sedan Hedenhös vandrade på Jorden?

Känns inte bra. Vi måste faktiskt samarbeta om vi skall lyfta Svensk rugby och då kan vi inte göra så här mot varrandra.
Det finns ett par stora turneringar i Sverige för ungdomar varje år och det är Viking cup i Göteborg, Trelleborg rugby Festival och USM eftersom rugbyn inte är större än vad den är i Sverige borde det inte vara så svårt att planera utifrån detta och se till så dessa krockar inte finns utan att man bereder möjlighet för så många lag som möjligt att delta i dessa stora turneringar.

Blir glad över att se bilder på barn som spelar rugby lite överallt men samtidigt väldigt ledsen när det sker på olika platser och att man undergräver Viking Cup genom att dels ha mälardalsserie samma helg men också att man planerade ett 7´s samandrag för U18 istället för Viking Cup. Ingen bra feeling där. Tänk istället om Viking Cup hade tex 6 lag i varje åldersgrupp, vilken turnering det kunde blivit. vilken publicitet och möjlighet att göra ett namn för rugbyn i Partille och Göteborg!
Och vilken framgång för Spartacus som kämpar för att få till sin turnering och arrangerar den med beröm varje år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar